آغاز هفتاد و سومین فصل بهره‌برداری کارخانه قند تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه از آغاز هفتاد و سومین فصل بهره‌برداری این کارخانه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل بهره‌برداری، نزدیک به ۲۲۰ هزار تن چغندر قند از کشاورزان دریافت شود.

دکتر احسان اژدری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: شرکت قند تربت حیدریه امسال با بیش از ۱۱۰۰ پیمانکار قرارداد امضاء کرده و قرار است حدود ۱۳۰ هزار تن چغندر قند از این محل تحویل کارخانه قند تربت حیدریه شود.
او درباره خدمات ارائه شده به پیمانکاران تصریح کرد: خدمات مکانیزه از مرحله کاشت تا برداشت، تامین بذرهای مناسب هر منطقه، عرضه انواع نهاده‌ها از قبیل علف کش و حشره کش، کودهای ریزمغذی و... از جمله مواردی است که شرکت به چغندرکاران طرف قرارداد خود ارائه می‌کند.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه ادامه داد: بیشتر چغندر قند مصرفی این کارخانه از استان خراسان رضوی تامین می‌شود که در این بین می‌توان به شهرستان‌های تربت حیدریه، فریمان، قائن، تربت جام و... اشاره کرد.
او با اشاره به ظرفیت این کارخانه گفت: ظرفیت کارخانه قند تربت حیدریه روزانه 3 هزار تن چغندر قند است که به دلیل کافی نبودن تولید این محصول در استان، در تلاش هستیم همچون سال‌های گذشته چغندر قند را از استان‌های غربی کشور همچون همدان، آذربایجان غربی و... جذب کنیم.
اژدری ادامه داد: این شرکت از طریق تعمیر دستگاه‌ها و تجهیزت خطوط تولید و بهینه‌سازی مصرف انرژی در راستای افزایش بهره‌وری، امسال نیز توانسته به ظرفیت اسمی یا به عبارتی بیشترین ظرفیت کارخانه که مصرف روزانه 3 هزار تن چغندر قند است، دست پیدا کند.
او با اشاره به عرضه شکر سفید کارخانه قند تربت حیدریه در 10 استان خاطرنشان کرد: این محصول در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و... عرضه می‌شود.
اژدری ادامه داد: قند تربت حیدریه یکی از دو شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در صنعت قند و شکر است که در سال جاری عناوینی همچون واحد نمونه صنعتی خراسان رضوی و برگزیده سی و چهارمین دوره جشنواره امتنان را کسب کرده است.

آستان نیوز

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی