عرضه شکر سفید کارخانه قند تربت حیدریه در 10 استان

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه از عرضه شکر سفید تولید شده در این کارخانه در 10 استان خبر داد.

دکتر احسان اژدری در گفت‌وگو با اداره ارتباطات و رسانه اظهار کرد: این محصول در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، کرمان، گلستان، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان و مازندران به فروش می‌رسد.

او ادامه داد: با در نظر گرفتن سرانه 30 کیلوگرمی مصرف شکر برای هر نفر در کشور، تولیدات این کارخانه نیاز دو میلیون 400 هزار نفر از جمعیت کشور به شکر را پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه درباره برآورد میزان شکر تولیدی در سال جاری گفت: با پیش‌بینی جذب 200 هزار تن چغندر قند، امسال حدود 30 هزار تن شکر از این محل تولید خواهد شد. در صورت تولید 40 هزار تن شکر سفید از محل شکر خام دریافتی نیز، تا پایان سال در مجموع 70 هزار تن محصول روانه بازار می‌شود. 
او ادامه داد: تاکنون 18 هزار تن شکر خام وارد کارخانه شده و پیگیری‌ها برای خرید و تصفیه مابقی شکر خام در حال انجام است.
اژدری با اشاره به تولید محصولات فرعی نظیر انواع تفاله و ملاس گفت: این محصولات معمولا به کارخانه‌های خمیرمایه در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و گنبد کاووس فروخته می‌شود.


تولید شکر مطابق با استاندارهای روز کشور
او درباره کیفیت شکر تولید شده در این کارخانه اظهار کرد: شرکت قند تربت حیدریه با رعایت استانداردهای روز کشور نظیر استاندارد 69 مربوط به شکر، استاندارد 3544 مرتبط با میکروبیولوژی انواع قند و شکر و سایر شیرین‌کننده‌ها) و... سعی کرده است محصولی با کیفیت را در بازار عرضه کند.
اژدری ادامه داد: این شرکت از طریق توزیع بذر، کود، سم، ارائه ادوات کشاورزی و... به پیمانکاران خود، کیفیت چغندرهای دریافتی و به تبع آن شکر تولید شده را به ویژه در سال‌های اخیر افزایش داده است.


رفع گلوگاه های خط تولید
او با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور رفع گلوگاه‌های تولید گفت: بهبود سیستم خلا در راستای کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصول و نیز اصلاح سیستم فیلتر ممبران جدید برای کاهش ضایعات قند گل از جمله این موارد به‌شمار می‌رود.
اژدری ادامه داد: علاوه‌براین، لوله‌های کوره بخار برای کاهش توقفات خطوط تولید نوسازی و سیستم بسته‌بندی شکر از طریق ساخت سالن بسته‌بندی و تجهیز یک دستگاه پرکن شکر 50 کیلوگرمی اصلاح شده است.
 

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی