کاهش 30 درصدی مصرف آب در مزارع شرکت قند تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه، زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، از برنامه ریزی این شرکت برای خرید تجهیزات آبیاری نوین مزارع چغندر قند و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان خبر داد و گفت: کاهش 30 درصدی مصرف آب در هر هکتار را از جمله ویژگی های سیستم آبیاری جدید است و با تجهیز اراضی به این نوع سامانه، شاهد کاهش هزینه های تولید چغندر قند نیز خواهیم بود.

اعلام آمادگی کشاورزان برای تجهیز مزارع

«احسان اژدری»  در این باره اظهار کرد: سامانه آبیاری تحت فشار ابتدا به صورت آزمایشی در مزارع پیمانکاران عمده پیاده سازی شد و به تدریج با اعلام آمادگی سایر کشاورزان نسبت به تغییر روش آبیاری، تجهیز سایر مزارع نیز آغاز شده است. اژدری ادامه داد: شرکت قند تربت حیدریه ضمن خرید تجهیزات و انعقاد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی، آموزش نصب تجهیزات به پیمانکاران و ارائه مشاوره رایگان را بر عهده دارد.

امکان افزایش سطح زیر کشت چغندر

وی تاکید کرد: با استفاده از روش های آبیاری جدید، هزینه تمام شده آب مصرفی کاهش می یابد و علاوه بر آن کشاورزان می توانند با همان مقدار آب مصرفی، سطح زیر کشت خود را افزایش دهند. اژدری به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش قیمت تجهیزات مورد نیاز برای آبیاری نوین، یکی از مشکلات کشاورزان برای اصلاح شیوه های آبیاری است که لازم است نهادهای متولی دراین خصوص از کشاورزان حمایت کنند.

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی