انعقاد قرارداد با 1200 تولید کننده چغندر قند در کارخانه قند تربت حیدریه

 

انعقاد قرارداد با 1200 تولید کننده چغندر قند در کارخانه قند تربت حیدریه

 

 احسان اله اژدری مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه (سهامی عام) از انعقاد قرارداد این کارخانه با هزار و دویست نفر از کشاورزان تولید کننده چغندر قند طی سالجاری خبر داد.

احسان اله اژدری بیان کرد: این پیمانکاران از حوزه های کشاورزی شهرستان های داخل استان خراسان رضوی هستند که با انعقاد 150 هزار تن پیمان چغندر حدود 25% رشد داشته است.

اژدری درباره خدماتی که این شرکت به کشاورزان هم پیمان خود ارائه می دهد، گفت: توزیع نهاده های کشاورزی از قبیل کود، بذر، سم، پرداخت مساعده به ازاء پیمان منعقده و همچنین ارائه خدمات مکانیزه نظیر کاشت و برداشت محصول، سم پاشی و ... از جمله این موارد به شمار می رود که البته با حذف ارز دولتی هزینه سم و کود به شدت افزایش یافته است.

وی زمان آغاز فعالیت فصلی این کارخانه را از نیمه مهر ماه 99 اعلام کرد و افزود:  با راه اندازی کوره آهک کارخانه در مورخ 06/07/1399 و تست کوره های بخار اقدامات اولیه  جهت شروع هفتادمین بهره برداری شروع گردیده و پیش بینی میشود تولید کارخانه تا پایان دی ماه سال جاری ادامه یابد.

با توجه به حذف تمام یارانه های بذر ، کود و سم در کشت چغندر و افزایش قیمت دلار هزینه تأمین نهاده ها بعضاً تا 7 برابر افزایش یافته است و در صورت عدم حمایت دولتی امکان تولید محصول وجود نخواهد داشت. فروش شکر به نرخ های اعلام شده با توجه به هزینه های تولید و خرید چغندر به هیچ وجه تناسب ندارد و با ادامه وضعیت فعلی دولت در سال آینده مجبور به واردات بیشتر خواهد بود.

اخبار

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی